Pazar, Ekim 16, 2016

Koutetsujou no Kabaneri (Spring 2016)

Isırılan insanların, zor öldürülen ve diğer insanları yiyen Kabane'lere dönüştüğü dünyada Ikoma, korunaklı bir tren istasyonunda çalışmakta, küçükken kardeşini kaybettiği için Kabane'leri yok etme hayalleri kurmaktadır. İstasyon saldırıya uğrar, Ikoma ısırılır ama birşekilde virüsün beynini ele geçirmesini engeller. Artık ne insan ne Kabane'dir. O artık bir Kabaneri'dirrrrr! Bir diğer Kabaneri olan Mumei ile birlikte Kabane'leri öldürmeye başlarlar. Mumei ise abisi Biba'dan farklı bir emir almıştır. İntikam hırsı ile yanan Biba'nın insanlık için daha başka planları vardır.

_ Seri gayet aksiyonlu ve kanlı başladı. Ana karakter Ikoma'yı sevmesem de izleme kararı aldım.
_ Mumei karakteri başlarda harikaydı. Kesiyor, biçiyor, cool cool takılıyor filan. Ama sonradan manyaklaştı. Abisi dedi diye bir çok insanın ölmesine neden olması, abisinin yalan söylediğini anlaması, ama sonra abisinin söylediklerine yine mal mal inanıp mutlu modda koşturması filan. Karakter gelişimi artıdan eksiye indi resmem. Berbat!
_ Serinin tümü için karakter gelişimi kötü diyemiyorum. Keza "Yomogawa, Ayame" harikaydı. Ürkek bir genç kız olarak yola çıkan varis, seriyi korkusuz bir lider olarak tamamladı diyebilirims. Tebrikler.
_ Ayame'nin koruması Kurusu ise çok tatlıydı. Yüzünün kızardığı yerlerde gülümsetti beni sağolsun. Gerçekten aşık adamın hali bir başka güssel oluyor!
_ Black Smoke çizimleri bana Miyazaki'nin Mononoke Hime'sindeki demon ları anımsattı. Hatta Ghibli animesi mi diye check ettim. Değil.
_ Serinin başı bana "Shingeki no Kyojin" i anımsattı.
_ Kaç yıldır anime izliyorum ilk defa bir main erkek karakterin sesi, çok fazla itici geldi. Hiç beğenmedim.

Özetle iki ana karakteri sevmediğim, aksine yan karakterlere bayıldığım bir seri oldu. Konu iyi, işleniş eh işte, karakter gelişimi Ayame nedeniyle iyi. Kan ve aksiyon oranı tam benlik. Devamı olursa izledims.

Tag: Kabaneri of the Iron Fortress
Type: TV
Episodes: 12
Duration: 22 min.
Cast: Ikoma(Hatanaka, Tasuku); Amatori, Biba(Miyano, Mamoru); Kurusu(Masuda, Toshiki);
myanimelist.net detail