Salı, Kasım 08, 2016

Doctor Strange (2016)

Akıllı, pratik, risk almaktan korkmayan ve haliyle ukala doktor Strange, yağmurlu bir gecede arabasıyla -tam gaz- yol alırken bir de utanmadan telefonuyla uğraşmaktadır. Tabi hal böyleyken kaza geçirir ve o becerikli elleri mahvolur. Uğraşlar sonuç vermeyince duyduğu haberler üzerine kadim kişiyi bulur ve onun öğrencisi olur. Aklı sayesinde kısa zamanda ustalaşır ve zamanında kadim kişinin öğrencisi olan fakat hatalı yola saparak dünyayı yok etmek isteyen karanlık güçlerle anlaşan Kaecilius ile çarpışır. Sonuç, zamanla oynamasını sağlayan taş ve tatlı pelerini sayesinde dünya kurtulur.

_ Görsel olarak harikaydı. Kesinlikle sinemada izlenmeli derims. Evde aynı tadı veremez.
_ Espiriler iyiydi, Beyonce esprisine ve pelerinin gözyaşı silmesine koptum.
_ "Tilda Swinton" yine harika.
_ Doctor Strange in kazası berbat ötesiydi. Şuara izlediğim Battery isimli animede, çocuk pitcher. Kaza ile göle düşerken ilk yaptığı omzunu, kolunu sağlama almak. Eğer bu Doctor Strange de ellerine değer veriyorsa, saçma bir şekilde gece vakti yağmurlu yolda süpper hızlı giderken yol yerine öküz gibi telefonuna bakmazdı. Ya cidden; ben buna kaza değil, intihar girişimi derims.
_ Dünyayı koruyan merkezlerin İngiltere, Amerika ve Hong Kong da olmasına şaşırdık mı?! Hayır!!
_ Dur harika oyunculuk sergileyen "Benedict Cumberbatch" i bulmuşken durduk yere ağlatalım diyen yönetmeni kınıyorum. Saçmalamayın, yada adamın eline cidden ağlanacak bir neden verin.
_ Kadim kişiye yürekten inanan Mordo'nun çötenk diye ergen modda parçalanması; hmmm bu kişilerin o kadar eğitimden sonra daha erdemli olması beklenir derims. Ohh yeah, marvel okuyanlar belki daha fazla ikna edici detay biliyordur. Ama ben sadece filmi izledim. Input bu iken outputum başka türlü olamaz.
_ Bu arada "Chiwetel Ejiofor" u sevmiyorum.

Özetle izlerken sıkılmadım. Saçmalıklara rağmen ii bir filmdi. Görsel anlamda şahaneydi. Devamı olursa bakarıms :-)

Director: Scott Derrickson
Cast: Tilda Swinton(The Ancient One); Benedict Cumberbatch(Dr. Stephen Strange); Mads Mikkelsen(Kaecilius); Benedict Wong(Wong); Rachel McAdams(Christine Palmer); Chiwetel Ejiofor(Mordo);
Country: USA (hadi canım!!!)
Runtime: 115 min
imdb detail