Pazar, Kasım 27, 2016

Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)

Bulduğu bir yaratığı evine kavuşturmak için Amerika ya gelen adamımız Newt, valizinden bir yaratığın kaçması sonucu yakayı ele verir ve moe kızımız Tina'ya yakalanır. Tina, büyücüler ile ilgili bir kurumun çalışanıdır. Newt, Tina, Tina'nın güsseller güsseli kardeşi Queenie ve olaya kaza ile dahil olan Kowalski, kaçan yaratıkları toplayıp onlarla ilgilene dursunlar; insanlar, çevreye zarar veren kötü bir yaratık yüzünden büyücülere karşı tavır almış, büyücüler ise ürkerek çekimser kalmıştır. Büyücü detektif Graves ise iş başındadır. Bu kötü yaratığın kim olduğunu bulup -belki de kendi çıkarları için- kullanmak istemektedir. Bu nedenle üvey annesinden paso dayak diyen sessiz çocuk Credence i görevlendirir.

Sevmedim.
_ Ortam çok karanlıktı. Boğuldum resmen.
_ Eddie Redmayne'i severim ama buradaki oyunculuğunu beğenmedim. Ezik ve salak gibi pozlar filan. Daha zeki ve atik görünmesini beklerdim.
_ Tina'yı hiç sevmedim. Gerizekalı mıdır nedir? Moe moe tavırlar.
_ Queenie çok güsseldi. Hastası oldum. Aynı şekilde şişman ve dünya tatlısı Kowalski de harikaydı. Bu ikiliyi ana ikiliye oranla kat kat daha çok sevdim.
_ Colin Farrell iyiydi.
_ Bu arada zavallı çocuğu Colin Farrell ın değil, salaklar topluluğu olan büyücüler kurulunun öldürdüğünü söylemeliyim.
_ Newt un cebindeki o yeşil yaratığa aşık oldum. Ay çok tatlıydı. Newt bir ara onu başkasına verecek oldu. Bizimkinin parmaklara bir dolanışı var. Çok tatlıydı ya. ps: işte o sıra nefret ettim Newt'den. 
_ Unutmadan filmin ilk yarısında sıkıldım. İkinci yarısı görsel olarak şık ve sürükleyiciydi.

Özetle karanlık ortam, berbat ana karakterler, sıkıcı işleniş nedeniyle sevmedim diyorum. Hatta devamına para verip sinemada gitmem ama evde izlerim. ps: Queenie-Kowalski çiftinin hakkını yemiyim; çok tatlı ve fazla mükemmeldiler. :-)

Director: David Yates
Cast: Eddie Redmayne(Newt); Katherine Waterston(Tina); Alison Sudol(Queenie); Dan Fogler(Kowalski); Ezra Miller(Credence Barebone); Colin Farrell(Graves);
Country: UK, USA
Runtime: 133 min.
imdb detail



Hiç yorum yok: