Pazar, Şubat 05, 2017

Passengers (2016)

Uyuyan yolcularıyla bir sonraki dünyaya doğru yol alan AI harikası uzay gemisi, meteor yağmuru ile karşılaşıp yara alır. Yolculardan tamirci bir adam akabinde uyanır. Adam koca gemide yalnız olduğunu ve varması gereken yere daha 120 yıl olduğunu öğrenine çöker. Başta eğlenir lakin süre bir yılı geçince çıldırma eşiğine gelir. Rastlantı sonucu görüp beğendiği Aurora isimli kızı uyandırır. Bu arada gemi ilk error un düzeltilmemesi nedeniyle paso hatalar vermeye başlar.

Konu ve oyunculuk iyiydi. Mesela kızın yerinde olsam adamı hayatta affetmezdim. Dediğine katılıyorum; bu resmen bir cinayet! Diğer taraftan adam mekanik biri olmasına rağmen gemide meydana gelen hataları normal kabul ediyor ve nedir, neyse ilgilidir zerre umursamıyor. Neyyssee, bencil bir şekilde kızı uyandırmasından nasıl gerzek biri olduğunu anlıyoruz zaten. Hasta olduğum karakter ise kesinlikle Arthur idi. Adamın çekici felsefi konuşması bir kenera, "aramızda sır yok" lafını teyit ettirdikten sonra kıza herşeyi açıklamasına koptum. İşleniş için iyiydi diyemicem çünkü bazen sıkıldığımı, uykumun geldiğini hissettim. Geminin o boğucu havasını illa ben de hissetmek zorunda değilim bence. Hmm, hissettim ve sıkıldım ama genede çocuğa hak vermiyorum. Seni pis pislik!!! Özetle uzay konsept seviyosanız sinemada, aksi ise evde isleyin. Ama izleyin konu güssel.

Director: Morten Tyldum
Cast: Jennifer Lawrence(Aurora Lane); Chris Pratt(Jim Preston); Michael Sheen(Arthur);
Country: USA
Runtime: 116 min.
imdb detail