Pazar, Nisan 09, 2017

Tiyatro: İkinci Bölüm

Eşini kaybedip yalnız yaşamaya karar veren bir adam ile eşinden boşanıp yalnız yaşamaya karar veren bir kadın, bir şekilde tanışır. Bir kaç telefon konuşması arkasından çıkmaya başlarlar ve iki hafta sonra evlenirler. Lakin adam ölen karısın yasını hala tutmaktadır.

Sahne adamın evi ve kadının evi olarak ikiye bölünmüştü. Akıllıca. Dakka başı dekor değiştirmeden oynandığı için göz yormuyor. Oyunculuklar ve konu güssel. İşleniş için birşey söyleyemicem. İzlerken pek eğlendim, aman çok güldüm diyemiyorum. Espriler benim tarzım değildi. Oyunda beni etkileyen kısıma değinmek istiyorum: Adam kadının telefondaki hazır cevaplarına tav oluyor ve oyun oynamaktan zevk aldığı için hop evlenme teklif ediyor. Kadın ise çok uyumlu, pek meraklı değil, sevgili, saygılı, akıllı, nerde nasıl konuşması, davranması gerektiğini bilen biri. Adam evlilikten sonra sıkılmaya başlıyor ve önceki eşiyle kıyaslamalar yapıyor. Bir ara kadın dayanamayıp sinirleniyor ve adamın bavulunu tekmeliyor. Adamın hoşuna gidiyor ve evi terk etmekten vazgeçiyor mesela. EN SEVMEDİĞİM İNSAN TİPİ. Kavga gürültü hiç sevmem. Ben de uyumlu biriyim ve annesi veya ilk aşk deneyimi çingeneyle olan adamlar beni sıkıcı bulurlar. PÖH! ben de onları akıl sağlıkları bozuk buluyorum zaten. Neyse, özetle oyun güssel bir oyundu. Bu sezon izlediğim Giydirici den bir sonraki sıraya koyuyorum kensidini.

2 perde
2 saat 5 dakika
Yazan : NEİL SİMON
Çeviren : CEMİL BÜYÜKUTKU
Yöneten : HİDAYET ERDİNÇ
OYUNCULAR : AYŞEN İNCİ ŞAHİN ÇELİK M. LEBİB GÖKHAN VEDA YURTSEVER İPEK



Hiç yorum yok: