Cumartesi, Nisan 22, 2017

Trickster: Edogawa Ranpo "Shounen Tanteidan" yori (Fall 2016)

Çocukken yaşadığı tatsız olaylar sonucu ölmek isteyen, lakin ölmek istedikçe kazandığı gift yüzünden kazalardan korunan Kobayashi, rastlantı sonucu minik detektiflik işleri çözen bir grubun üyesi Hanasaki, ile tanışır. Hanasaki, çocuğa eğer davalarında yardımcı olursa öldürme sözü verir. Lakin zamanla çocuk yeni arkadaşlarına alışır ve yaşamak ister. İşte o zaman gifti zayıflar. Diğer yandan grubun kurucusu Akechi'nin eskiden kalma bir belalısı vardır. Nijuu Mensou olarak bilinen adam, Akechi heyecan hissetsin diye kasar da kasar.

_ Çizimler iyi.
_ Kaijin Nijuu Mensou karakterini Gackt seslendiriyor, uwww.
_ Seri insanlara yardım etmeye çalışan pozitif Hanasaki ile başladı. Çocukun esas amacı Kobayashi yi öldürmek değil ona hayatı sevdirmek. Gussel, sevdim.
_ Lakin abisi ile ilgili bölümden sonra Hanasaki karakteri tam bir salağa dönüştü. Abisi yüzünden sensei ile kapıştı, sinir krizleri geçirdi. Sonra gitti "Nijuu Mensou" nun kuklası oldu ve sensei ye karşı dövüştü.
_ Bir insan ne kadar kızgın olursa olsun içinde kötülük yoksa Hanasaki gibi sensei ye ateş açarken pis pis sırıtmaz. Çocuğun karakteri poktan yada yazar çizer konu yönünden fazlasıyla amatör.
_ Bir ara Kobayashi vuruldu. kimsenin tınında olması. Hanasaki ortamı terk etti filan. Hanasaki'nin çocuk yine ölmek istesin, böylece kurtulsun gibi bir planı var sandım. Ama ne ala?! Çocuk tam bir gerizekalı. Cidden Kobayashi umrunda olmamış yani
_ Seri sonunda Akechi, Nijuu Mensou tarafından yakalanır. Yine iğrenç uzunlukta saçma salak Nijuu Mensou konuşmaları dinleriz. Grubun diğer üyeleri adamı kurtarmak için uğraşır filan da falan. 
_ Seri başından beri Kobayashi nin ayakkabısın dolaşması beri irite etti. Neyseki 24. bölümde bir çift giydi.
_ Serinin ilk bölümleri beni insanlara yardım etmek için kurulmuş bir grup oluşturma konusunda heveslendirip tatlı hayallere sevk etti. Ama sonra seri manyaklaştı. Olsun, hala hayal kuruyorum.
_ Akechi kendisine iyi davranan ve ikinci babam dediği bir polisin ölmesine tanık mı oluyor, onu öldürmek zorunda mı kalıyor ne. Sonra da üzerinde sigara söndüren öz babasını terk edip gidiyor. Bu iki olaydan sonra iki babamıda öldürdüm modunda dram kesiyor.

Özetle seri iyi başladı. Hatta insanlara yardım etme konsepti beni banayı bir sardı. Ama sonra maalesef, konu başka tarafa döndü. Gerizekalı Hanasaki nin manipüle olması, sonra pişmanlık ile davranması, eşek kadar adam olmuş Akechi nin saçmalaması ve opsesif Nijuu Mensou. İnsanlara yardım ede ede gitseler, her bölüm farklı bir olay çözseler, bu arada Kobayashi yaşamı yine sevse fıstık gibi olurmuş. Sevmedim. Devamı olursa bakmıcam kurtarmıyor. ps: Üzgünüm Gackt!:-) 
ps: 
opening 1 "Kimi dake no Boku de Iru kara" by Gackt 
ending 2: "Tsumi no Keishou: Original Sin" by Gackt

Tag: Trickster
Type: TV
Episodes: 24
Duration: 23 min.
Cast: Kobayashi, Yoshio(Yamashita, Daiki); Kaijin Nijuu Mensou(Gackt); Akechi, Kogorou(Ono, Daisuke); Hanasaki, Kensuke(Osaka, Ryota);
myanimelist.net detail