Perşembe, Mayıs 18, 2017

Alien: Covenant (2017)

Yaşanan ufak çaplı bir kaza sonrası Covenant isimli uzay gemisi mürettabatı, varacakları noktaya daha 7 yıl varken uyandırılır. Lakin işte tam bu aşamada geminin kaptanı ölür ve komuta ikinci kaptan Oram a geçer. Adam rasyonalistim diyerek bir kaç kare ego sergiledikten sonra bilgisayarda beliren dünya benzeri bir gezegene iniş kararı alır. Bunun nedeni gezegenden şarkı sinyali almaları ve tekrar uyku kapsüllerine dönmek istememeleridir. İkinci kaptan Daniels, hakkında hiç birşey bilmedikleri bu gezegene inmeyi ve görevleri olan koloni kurma işini burada yapmayı desteklemez. Lakin kaptana itaat eder. Parka çıkan çocuklar edası ile gezegene çıkan -akıllı- bilim adamlarından ikisi, etrafta mal mal dolaşırken kaptıkları enfeksiyon nedeniyle yaratık doğururlar. Gezegene daha önce gelen bir başka uzay gemisinin yapay zekalı robot sorumlusu David, bunlara yardım eder. Lakin ilk modellerden olan David, Walter yani Covenant ın yapay zekalı robot sorunlusuna göre çok daha fazla -insan- dır.

Beklentimi korkucam modunda yükselterek gittiğim filmde hiç korkmadım. Arasıra ürktüm ama korkmadım. Film özet olarak bir grup -geri zekalı bilim adamının- mantıktan uzak duygusal kararları sonucu nasıl geberdiklerini anlatıyor. Bir yerden sonra sürekli karanlıktan geçmeye başlayan film, 12 yaşındaki çocuklar da izler edası ile resmen sansürlenmiş ve ölüm sahneleri detaylandırılmamış . Yaratık kadını yiyor ama nası yiyor kamera göstermiyor. Sadece olay bittikten sonra yerde kanlı ceset görüntüleri. pöh! Bilinmeyen bir gezegene tedbirsiz inmeleri ve arka bahçede keşif yapan çocuklar gibi güvende hissedip davranmaları ise çok salakça. Yönetmeni, senaristi, herkesi kınıyorum yani. Bir düzine insan öldükten sonra duşta sevişmeyi düşününen çifti ise ayakta alkışlamak istiyorum. Özetle korkmadım ve sevmedim. Konu mantık hataları ile dolu ve berbattı, işlenişe sıkılmadığım için kötü diyemicem, oyunculuklar normal. Bu arada filmin başında Michael Fassbender ve Guy Pearce i görünce acayip heyecanlandım. Guy Pearce filmde 2 dk görünüyo ama o iki dakkada oscar lık oyuncluk sergiliyo. Canım bebegim benimmm..:-)
ps: Oram 'ın daha önce hiç görmediği bir canlı formuna sırf David yaklaş dediği için sokulması da bir başka saçmalıktı. Olmadı Ridley! Olmadı!!!

Director: Ridley Scott
Cast: Michael Fassbender(David / Walter); Katherine Waterston(Daniels);
Country: USA, Australia, New Zealand, UK
Runtime: 122 min.
imdb detail



Hiç yorum yok: