Cuma, Mayıs 05, 2017

Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season (Fall 2016)

"Fareed, McGillis", çocukluk hayalinin peşinden gidip Gjallarhorn da devrim yapmayı planlamaktadır. Tekkadan a müttefik olmalarını teklif eder. Hızlı bir şekilde amacına ulaşmak isteyen Orga, salaklaşıp kime ve neye yardım ettiğine bakmaksızın teklifi kabul eder. Bu uğurda Turbines ve Teiwaz ile bağlarını koparan Tekkadan, McGillis ile birlik olup "Elion, Rastall" ile kapışır. Lakin işler beklendiği gibi gitmez.

_ "Augus, Mikazuki" her zaman ki gibi çok karizma. Az öz konuşması, ses tonu, çaylaklardan "Hash", "Atra"'ya el kaldırınca çocuğun kolunu tutup gözlerine ters ters bakarak uyarıda bulunması; perfection. Evet, bazen boy hiç önemli değil!
_ "Bernstein, Kudelia Aina" ın olgun tavırlarını seviyorum. Kız cidden hanım, akıllı, pozitif, çözüm bulucu ve insanlara yardım etmek için yaşayan biri. Daha iyi çözümler bularak yol alma kararını destekliyorum. Benim de böyle düşüncelerim var. Henüz pratiğe dökememiş olsamda. 
_ Karar verirken kafasında hangi parametreler var bilemediğim Orga'nin "McGillis"in teklifini kimselere danışmadan, düşünüp tartmadan kabul etmesini hiç beğenmedim. Adam iyi mi kötü mü, savaşacakları, hayatlarını tehlikeye atacakları şey ne? fikirleri bile yok. Tek derdi kendi amacı. Ama işte klavuzu karga olanın?! Orga, bu kararın yüzünden birileri zarar görürse sana olan derin sevgi hissim derin bir nefrete dönüşecek.
_ Tekkadan içindeki bir hain yüzünden dünyada bulunan çocuklar saçma salak bir savaşın içine girdiler. "Takaki", düşünmeden hareket eden salağın önde gideni ve maalesef Aston gibi iyi çocukların bulunduğu ekibin lideri. Dahası bu salak beni hüngür hüngür ağlattıktan sonra Tekkadan ı bırakıp huzur içinde yaşama kararı aldı. Pislik. Neymiş, kız kardeşini üzmek istemiyomuş. Aston un katili seniii!
_ Tekkadan güç gösterisi yapmak için Mars ta bulunan insansız ve çok güçlü bir robotu yeniyor. İşte bu uğurda Mika'nın vücudunun yarısı felç geçiriyor.
_ Üzüntüden kahroluyorum. Tekkadan ın salaklığı yüzünden gemisine yasadışı silah bulunan Naze suçlu bulunur ve yapılan savaşı kaybeder. Çalışan kadınlar kurtulmayı başarırlar ve Naze nin babasına ait şirket Teiwaz a geçerler. Lakin sevgili "Frankland, Lafter", aşkını itiraf edemeden öldürülür. Bunların hepsi senin yüzünden Orga! Seni asla ve asla affetmeyeceğim.
_ McGillis in arkadaşı "Bauduin, Gaelio" meğer ölmemiş. Kapışıyolar. Bu arada McGillis çocukken çok tatsız şeyler yaşamış. Erkeklerin oyuncağı olmuş ve yanlış anlamadıysam çocuğu evlatlık alan Gaelio un babası da bunlardan biri. Bence McGillis hala çocuk, büyüyememiş. Tavırları ne kadar büyüklere has görünsede amacı çocukça, aşık olduğu kadın da çocuk. Üzücü bir yaşamı olmuş.
_ "Gilmerton, Yamagi" nin sevgili "Shino, Norba" sı öldü. Ağlamaktan gözlerim şişti. Aklıma geldikçe kahroluyorum. Mükemmel çizimler ve Orga, seni asla ve asla affetmicem.
_ Criminal olmamak için Naze yi yalnız bırakan Tekkadan yasadışı örgüt oldu. Orga, öldürüldü. Mikazuki, Orga nın son emri geçerlidir dedi ve Akihiro ile birlikte geri de kaldı. Diğerleri istemeseler de kaçtılar.

Çizimler harika, vücutlar çok iyi çizilmiş. Karakter, konu, konudaki bağlamalar, amaçlar, amaçlar için yapılan çabalar, işleniş, mantıklı sonuçlar. Herşey on numara bayıldım. Hem bayıldım hem de çok ağladım. Özetle bu seri 1.sezon ve 2. sezon 2017 nin en iyilerinden.

Tag: Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season, Kidou Senshi Gundam: Tekketsu no Orphans 2nd Season, G-Tekketsu 2nd Season
Type: TV
Episodes: 25
Duration: 24 min.
Cast: Augus, Mikazuki(Kawanishi, Kengo); Itsuka, Orga(Hosoya, Yoshimasa); Altland, Akihiro(Takumi, Yasuaki); Altland, Aston(Kumagai, Kentarou); Shino, Norba(Murata, Taishi); Turbine, Naze(Toriumi, Kousuke);
myanimelist.net detail