Pazar, Mayıs 14, 2017

Sense8 (2015)

Kanlar içindeki kadın, kafasına silahı dayayıp tetike basmadan önce dünyanın çeşitli ülkelerindeki çeşitli insalara görünür. Ölümü akabinde mekana gelen biri, "az önce doğum yapmış" der. Sonrasında kadını gören bu kişiler birbirleri ile ilgili hisler duyumsamaya başlarlar. Bu kişiler:
Will Gorski: amerikada polis olan çocuk.
Nomi Marks: lezbiyen. rahatsızlanınca katı ailesi tarafından zorla hastaneye kaldırılıyor. beyninde hasar olduğu bu nedenle halüsilasyonlar gördüğü söyleniyor. sevgilisi Amanita yani Freema Agyeman çok güssel kadın.
Sun Bak: ringe çıkıp adam pataklayan, aslında bir iş kadını olan güzel bir koreli.
Kala Dandekar : aile gelenek görenek yüzünden hindistanda sevmediği bir adamla evlenmek üzere olan bir kızcağız.
Riley Blue: dj. sevgilisi ile gittikleri biryerde herkes birini öldürünce kafayı sıyırdığını düşünüyor.
Wolfgang Bogdanow : arkadaşı ile elmas hırsızlığı yapan biri.
 Lito Rodriguez: kızların hastası olduğu yakışıklı bir aktör. Aslında gay.
Capheus: Afrikada hasta annesine bakmak için otobüs şöförlüğü yapan genç bir çocuk.

Seri ilginç başladı. Kadının (Daryl Hannah canlandırıyor) kendini öldürmesi. Bu sırada bir yanında kötü olduğu hissettirilen Mr. Whispers ın, diğer tarafında iyi biri gibi gösterilen Jonas Maliki in bulunması başarılıydı. Sonrasında kadının göründüğü karakterlerin yaşamlarına baktık. Nasıl göründükleri ve aslında kim oldukları gibi. Akabinde bağlantılar başladı. Dj kız klupte eğlenirken polis müzik sesleri duyar, Wolfgang takıldığı kıza ilişki istemiyorum derken evlenmek istemeyen hintli kız Kala yı görüp etkilenir. Capheus dayak yiyecekken Sun Bak gelip milleti pataklar filan. İlginç gibi di mi? Haliyle henüz anlamadığım konu fevkalade olabilir ama işleniş berbat. Bana göre berbat. çünkü izlerken çok sıkıldım. (ps: sıkıldım değil bak, çok sıkıldım) Ben işten eve gelince koltuğa çöküp öleceği günü beklerken zaman geçsin diye patates cipsi yiyip mal mal ekrana bakan bir amerikalı değilim. izlediğim şeyin beni yakalaması lazım ki izleyeyim. Her bölümü 1 saat olan bu seri, 3 bölümünü izlememe rağmen beni yakalamadı. Kıymetli vaktimi vaktini daha iyi değerlendiren dizilere harcamak üzere kesiyorums.

Creators: J. Michael Straczynski, Lana Wachowski, Lilly Wachowski
Cast: Terrence Mann(Mr. Whispers); Naveen Andrews(Jonas Maliki); Doona Bae(Sun Bak); Jamie Clayton(Nomi Marks); Tina Desai(Kala Dandekar); Tuppence Middleton(Riley Blue); Max Riemelt(Wolfgang Bogdanow); Miguel Ángel Silvestre(Lito Rodriguez); Brian J. Smith(Will Gorski );
Country: USA
Runtime: 60 min.
imdb detail