Cumartesi, Haziran 10, 2017

The Mummy (2017)

Arkadaşı Chris ile birlikte tarihi eser kaçakçılığı yapan Nick, rastlantı sonucu mısırlılara ait bir tomb bulur. Bu mezar zamanında kıskançlık yapıp kara büyülerle uğraşan ve öz babasını öldüren prenses Ahmanet e aittir. Kız, ülkenin yönetimi, başka bir anneden doğan erkek kardeşine geçecek diye hiddetlenmiş, ölüm tanrısı set ile işbirliği yaparak lanetli bir canavara dönüşmüştür. Anlaşması üzerine Set'i dünyaya getirmek için adamın birini öldürecek yakalanmış ve canlı canlı mumyalanmıştır. Ahmanet kendisini bu engin karanlıktan kurtaran Nick i farkeder ve kulağına seçtiğim kişi sensin şeklinde fısıldar. Sonrasında Nick ve tarihi eserlerle ilgilenen Jenny, Ahmanet ve lanetlerinden kaçmaya başlarlar. Bu aşamada Nick, Jenny nin manyak patronu Dr. Henry Jekyll ile tanışır. Adamın niyeti hastalık olarak gördüğü kötülüğü insanlık tarihinden silmektedir. Bu nedenle Nick in ölüp Sete dönüşmesini, sonra da vücut bulan Set i öldürmeyi planlamaktadır. Özet olarak Nick kaçar kaçar kaçar, lakin sevdiği kişiler zarar görmeye başlayınca kaderine razı olur !!! mu acaba.

Sinemada gerim gerim gerilerek izledim. Yani çok sevdim :-) Yaşlanan Tom Cruise oyunculuk gücünü masaya koymuş ve harika olmuş. Özellikle karakter değiştirmeye başlayan Dr. Henry Jekyll karşısındaki korkmuş ifadesi beni benden aldı. Bayıldım. Nike in en mükemmel kızı Sofia Boutella ise bizi kendisine aşık etti resmen. Mükemmel bir mısır prensesi olmuş. Güselliği, oyunculuğu herşeyi harikaydı. Konu güssel, oyunculuk şahane, action ve görsellik başarılı. Gelelim işlenişe. Filmlerde action dolu sahneler sonrası seyirci bir nefes alsın diye yavaşlama olur. Bu filmde böyle bir ara yok. Action bir başlıyor bitene kadar. Ay bir ara baktım sinema koltuğunda kasılmaktan bir hal olmuşum. Özet olarak çok sevdim. Kesinlikle sinemada izlenmeli derims :-)

_ kargaların uçağa saldırma sahnesi iyiydi.
_ Ahmanet "mısırın kumları hareketi geçin" dedikten sonra kumdan yapılan camların parçalanıp Nick i takip etmeleri harikaydı.
_ tek paraşütü bana verdin diyen kıza Nick in verdiği cevabı çok sevdim. Başka türlü bir cevap fazla gerçekdışı olup filmi action dan çıkarır sindrellaya döndürürdü. Yönetmeni kutluyorums.

Director: Alex Kurtzman
Cast: Tom Cruise(Nick Morton); Russell Crowe(Dr. Henry Jekyll); Annabelle Wallis(Jenny Halsey); Sofia Boutella(Ahmanet); Jake Johnson(Chris Vail);
Country: USA
Runtime: 110 min.
imdb detail